CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 23, 2011

TEGURAN ITU PENTING

orang yg dapt menegur orang lain adalah orang yg sedia menerima teguran orang lain.SO,SAPE BERANI tegur??.can't you see you're next.yes you're next..hhaha..so,jom jalan jalan cari makan.>>>..iLuvislam..



 last night i learn some new words..overwhelmed...because..i make a mistake when 
spelling it like overhelmet..haha..serius silly..n i try to pronouns correctly..because i never know it
before n never learn that word..pemalas.





"Puasa dan al-Quran memberi syafaat kepada hamba pada hari kiamat. Puasa berkata: Hai Tuhanku, aku menegahnya daripada makan dan syahwat pada siang hari. Maka berilah syafaatku padanya. Al-Quran pula berkata: Tuhanku, aku tegahkannya daripada tidur malam, maka berilah syafaat kepadaku padanya. Kemudian kedua-duanya diberi syafaat." (riwayat Ahmad dengan sanad sahih)


alhamdullilah, sepanjang dirumah,aq n aliah diajar mengaji oleh mama. dgn berkat mama.pembacaan semakin hari,semakin lancar walaupun masih terdapat banyak kesalahan yang harus dibetulkan.


sebagai peringatan kepada diri sendiri dan Kepada rakan-rakanku: Jadikanlah membaca Al-Quran sebagai satu budaya.. Janganlah hanya membaca apabila disuruh ataupun sekadar membaca di bulan Ramadan.. Sesungguhnya, Al-Quran dan As-Sunnah itu adalah wasiat Rasulullah S.A.W. yang harus dijaga walaupun mesti dipertaruhkan dengan nyawa..


ingat



 "Apabila meninggal dunia seseorang anak Adam, maka terputuslah semua amalannya kecuali tiga perkara iaitu:  Sedekah jariah, ilmu yang dimanfaatkan dan anak soleh yang sentiasa mendoakan kedua-dua ibu bapanya"...



Image Detail
nak selit gak gambar nickhun ni..wekkk..nickhun wink at me..<3<3
Image Detail
SAY HEYY......
haha..gasak aq tulis macam karangan sekolah.wakaka..(@_@)V

No comments:

Post a Comment

 
Free HTML Blog 4u